keskiviikko 18. syyskuuta 2013

Kaksi viikkoa jo takana!

Noniin, nyt vihdoin parin viikon jälkeen sain toimimaan (ja aikaseksi) tämän. Paljon on siis jo ehtinyt tapahtua Espanjaan saapumiseni jälkeen! Eli saattaa hieman pitkä tulla tästä ensimmäisestä postauksesta ;)

Saavuin siis tänne kaksi viikkoa sitten maanantaina, ja jännitti kyllä aivan älyttömästi! Matka sujui muuten hyvin, mutta olin taas kerran ottanut aivan liian painavan laukun. Milloinkohan oppisin, että rinkka olisi kaikista kätevin vaihtoehto... Nyt sitten raahasin ylisuurta matkalaukkuani muun muassa metron lukemattomissa portaissa, kun en hissiäkään löytänyt. Onneksi kämppikseni Nadja tuli minua vastaan Diagonalin metroasemalle, muuten en varmaan ikinä olisi saanut laukkuani raahattua, enkä myöskään löytänyt perille.

Löysin asuntoni Airbnb:n kautta, se on oikein kätevä sivusto! Vaihtoehtoja Barcelonassa (ja myös Gracian kaupunginosassa mihin halusin) oli paljon, ja valitsin niistä kivoimman oloisen. Maksun tein etukäteen sivustolle, ja vuokranantaja sai rahat tililleen vasta saapumiseni jälkeen. Eli huijauksen riski oli melko pieni! Lisäksi olin jo ennen matkaa puhunut Nadjan kanssa Skypessä, joten senkin puolesta tulin tänne melko luottavaisin mielin.

Asunto sijaitsee aivan työpaikkani vieressä, mikä olikin tärkeää minulle tätä valitessa. Kaiken lisäksi tämä sattuu olemaan aivan älyttömän upea asunto! Ihanan avara ja valoisa olohuone kahdella pienellä parvekkeella, keittiö, kylpyhuone, oleskelunurkkaus ja tietysti minun ja Nadjan makuuhuoneet. Oma huoneeni tosin on melko pieni, mutta aivan riittävä minulle!

Asunnon lisäksi minulla kävi älyttömän hyvä tuuri kämppiksen kanssa, Nadja on todella vieraanvarainen ja mukava. Hän on saksalainen, mutta asunut täällä jo kahdeksan vuotta. Hän ymmärtääkin hyvin uuteen maahan muuttamisen vaikeudet ja on ollut minulle suurena apuna ja tukena. Hänen kauttaan olen myös tutustunut moniin ihmisiin täällä.

Työssäoppimispaikkani on Erase una vez, paikallinen hää- ja juhlapukuliike, missä kaikki tuotteet tehdään itse käsityönä. Työntekijöitä on tällä hetkellä lisäkseni kuusi, mutta vain neljä heistä on vakituisia.  Suunnittelija ja liikkeen omistaja on Ruth, joka tosin on seitsemännellä kuulla raskaana, ja jääkin todennäköisesti hyvin pian äitiyslomalle. Liikkeessä työskentelee myyjänä Sonya, ja ompelijoita on kaksi, Lidia ja Mayra. Tänään aloitti myös toinen myyjä Sara ja lisäksi ompelimossa on toinenkin harjoittelija, Rose. He kaikki ovat olleet todella mukavia, ja Mayraa lukuunottamatta kaikki puhuvat englantia jonkin verran.

Taidanpa jatkaa huomenna tästä, a veo!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti